Followers

Thursday, October 16, 2008

Raya Pertama Farrihin





Tahun ni pertama kali mama beraya dengan Farrihin, dan tahun ke-2 beraya dengan abah. Mama dan abah tak buat baju raya pon tahun nie, baju raya tahun lepas pon masih muat lagi. Cuma anak mama je yg beraya sakan, Farrihin ade 2 baju melayu. Satu aunty Mas bagi ( warna kuning), satu lagi ibu beli ( warna Maroon) satu hari sebelum raya dekat Shah Alam Mall..Nasib baik ade 3 pasang baju warna yg sama. Satu untuk Farrihin, 2 lagi untuk abang2 kembar. Tapi baju tu saiz budak umur setahun, terpaksalah mama otter pagi raya. Baju jalan pon banyak.. mama dah borong siap2 baju untuk farrihin, mak ngah pon belikan baju dan jeans untuk farrihin .

Malam raya

Kite tak terus balik ke kampung, kite ke rumah wan nyang kat Shah Alam dulu sebab ade tahlil dan kenduri arwah. Anak mama pakai baju melayu Aunty mas buat . Dalam kul 11 baru la kite bertolak ke kampung bersama Ibu, Ayah, abang2 kembar dan pak cacu. Kite singgah kat kedai petronas dulu minum2 sebelum sampai kat kampung. Kat pertonas Farrihin x nak tido.. asyik nak main jer.. along and angah dah lena dibuai mimpi. Tapi farrihin seronok sangat nak main, anak mama tau kot esok nak raya… hehehe…

Kite sampai ke kampung dalam pukul 1 pagi . Nyang and uwan long masih x tido lagi tunggu kite sampai…


Pagi Raya
Pak shalang awal awal pagi lagi dah call uwan ngan atok. Kesian pak shalang tu nak, tak dapat balik raya…. Lepas sembahyang raya kite bergambar ramai ramai kat luar rumah. And lepas tu…kite jalan jalan kutip duit raya… hahaha


Kite kat kampung sekelap jer… sebab petang tu kite dah balik rumah aki…..anyway… total kutipan duit raya anak mama RM 530… mmmm… not bad!

1 comment:

Love Hayati said...

nice blog here... feel free to visit us =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...